Friday 2 September 2011

kelahiran

awal ramadhan,keluarga ku menerima berita gembira dengan kelahiran puteri sulung dari keluarga Hj. Saleh Hj Talib....kelahiran anak ke-3 adik lelaki aku yang ke-3.....semoga membri berkat dan rahmat ke dalam keluarga kami....mak aku paling gembira kerana bertambah perempuan dlm keluarga yang selama di monopoli oleh kaum lelaki.....ayahku juga gembira tetapi biasalah....orang cool.....dia rileks ajer.....hanya menunjukkan tanda syukur kepada Allah........bertambah cucunya......

bakal di lahirkan dari keturunan Hj Saleh Hj Talib seorang lagi.....katanya sebelum raya,ni  dah raya ke 5.....jadi ke tak beranak ni? sedang menunggu......rasanya lelaki lagi untuk anak ke-3 dari adik ku yang ke-2.......juga mengharapkan perempuan.....tetapi lelaki gayanya.......asalkan beroleh keselamatan dan kebahagian.......

hari ini lahir seorang putera dari keluarga mertuaku....Hj Rusli Md Aris......sulung lelaki.....anak ke-4 untuk iparku yang pertama......tahniah dan syukur kepadanya du ungkapkan...semoga menjadi anak yang soleh, sentiasa mendoakan kesejahteraan utk atok,opah dan keluarga mereka.........

Aku? setakat ini hanya menumpang gembira di atas kelahiran tadi........semoga membawa berkat kepada aku dan isteri......aku sentiasa gembira dengan kehidupan aku miliki sekarang......walau pun belum dikurniakan cahaya mata......aku sentiasa redha dan pasrah dengan ketentuan Ilahi.......semoga Allah memberkati hidup aku dan isteri.....ditempatkan di tempat orang2 yang soleh dan sabar......amin.......


No comments:

Post a Comment