Monday 22 August 2011

akhir ramadhan

23 ramadhan

10 ramadhan terakhir adalah waktu2 yg menguji keimanan dan ketakwaan manusia kepada Allah......setelah berpuasa selama 20 hari, badan dan minda kita akan berada di alam kepenatan,setelah berpuasa pada siang hari, beribadat pada malam hari, menyebabkan 10 ramadhan terakhir ini akan menjadi medan terakhir menunjukkan paras keimanan dan kekuatan kita kepada Allah....ramai yg lebih suka mengambil peluang utk berehat kerana nak mengumpul tenaga menghadapi syawal.....ada yg beribadat separuh ajer.....dan ada yg masih kekal dengan keadaan yg seperti biasa......alhamdullillah kepada mereka yg berjaya meneruskan perjuangan malam....berdialog dan berbual dengan Allah.....masing2 punya rasa dan masing2 cara.....

Alhamdullilah....aku dan isteri masih lagi berjaya meneruskan liga ramdhan pada tahun ini....semoga Allah akan sentiasa memberikan kekuatan fizikal dan minda kepada kami berdua dalam menjalankan ibadah dengan sempurna......

semakin hari aku merasakan keadaan yg amat biasa dengan malam....sebelum ini aku akan berasa mengantuk, aku akan berasa badan nak demam la....itu la....sekarang ni,Alhamdullillah aku semakin hari semakin bersemangat,semakin cerdas dan bersemangat....aura malam telah meresapi dalam semangat dan jiwa ku....aku bersyukur kepada Allah......

Ya Allah ya Tuhanku....kuatkan semangat ku....kuat kan azam ku utk meneruskan ibadah malam ku.....berilah kekuatan fizikal dan mental kepada ku.....campakkan perasaan sentiasa rindu kepada mu ya Allah.....sentiasa ingin bertemu dengan mu pada setiap mlm...... Ya Allah ya Tuhanku...Ampunkan lah segala dosa2 ku dalam mencari keredhaan mu......

lailatul qadar

Ya Allah Ya Tuhanku......temukan lah aku dan isteriku dengan mlm lailatul qadar....berikankanlah kami kekuatan fizikal dan mental dlm menghadapi mlm lailatulqadar.....berikanlah kami rahmat mu ya Allah....

kami berusaha mencari malam ini.....dalam keadaan mlm yg penuh kepenatan......puasa yang berbaki lagi 7 hari....adakah malam ini telah berlalu atau belum lagi berlalu.....aku tidak tahu mcm mana rasanya mendapat mlm yg lebih baik dari 1000 bulan ini.......tak sabar utk merasanya,cuma adakah kami akan terpilih utk mendapatkan mlm 1000 bln ini? hanya Allah yg maha mengetahui....kami hanya cuba berusaha utk mendapatkanya.........




No comments:

Post a Comment